در کافه و رستوران های خود چه طور مشتریان را از دست ندهید 

زمانی که شما کافه و رستوران خود را راه اندازی می کنید باید به خوبی در مورد به دست آوردن مشتریان بیشتر هم اطلاعات لازم را جمع آوری نمایید. رقابت در صنعت خدمات غذایی بسیار زیاد است و شما باید به خوبی بتوانید با به کار بردن برخی از راهکارها و فنون مهم مشتریان بیشتری را به دست آورید. اینکه شما بتوانید رستوران و یا کافه خود را در ذهن مشتری نگه دارید تا حدودی دشوار می باشد. در صورتی که شما به خوبی با تکنیک های افزایش مشتری آشنایی داشته باشید می توانید تعداد مشتریان را هم تا حد زیادی افزایش دهید.

این مسئله که مشتری برای بار اول وارد کافه و رستوران شما می شود چطور با او برخورد می کنید اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به خوبی آن را در نظر داشته باشید. بیشتر مشتریان به برخورد اول شما دقت زیادی می کنند و مایل هستند که برخورد مناسبی از شما دریافت کنند. شما در صورتی که می خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید باید به خوبی برخورد خود را با مشتری کنترل کنید و رضایت آنها را به دست آورید. برخی از فنون و راهکارهایی که برای به دست آوردن رضایت مشتری وجود دارد را در ادامه بیان می کنیم تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

کافه و رستوران

کافه و رستوران

تکنیک هایی برای به دست آوردن مشتریان بیشتر در کافه و رستوران :

بدون شک شما از اهمیت برخورد اول مشتریان در کافه و رستوران خود آگاهی دارید و شاید نسبت به آن بی توجه باشید. یک مشتری که ثابت است راحت تر از مشتریانی که جدید هستند از خطاهای شما چشم پوشی می کنند. اگر شما تلاش کنید مشتریان خود را در برخورد اول حفظ نمایید و رضایت آنها را به دست آورید می توانید فروش بیشتری داشته باشید. برخی از گام های مهمی که موجب می شود شما رضایت مشتریان خود را به دست آورید و رابطه صمیمی با آنها برقرار کنید عبارت می باشد از :

  1. استفاده از تکنیک های بازاریابی :

روش های سنتی بسیار زیادی وجود دارد که شما از آنها می توانید برای بازاریابی استفاده کنید. یکی از این روش های تبلیغاتی که بازخورد بسیار زیادی دارد این است که در شبکه های اجتماعی کافه و رستوران خود را تبلیغ نمایید. اگر شما می خواهید برای تبلیغات کسب و کار خود هزینه کنید بهتر است آن هزینه را به تبلیغات اینترنتی بدهید تا بتوانید سود خوبی کسب نمایید. حتی شما در این گام می توانید مشتریان خود را ترغیب کنید که هر انتقادی دارند به شما وارد نمایند و پیشنهادات خود را هم بیان کنند.

  1. برنامه ای برای مشتریان جدید خود تدارک ببینید :

اینکه شما برنامه های ویژه ای در کافه و رستوران خود داشته باشید و خود را با دیگر فضاها متفاوت سازید اهمیت بسیار زیادی دارد. مشتریان با استفاده از این تکنیک فکر می کنند که اهمیت بیشتری برایشان قائل شده اید. همین تکنیک موجب می شود که شما در کسب و کار خود تا حد زیادی جلو بیفتید و بتوانید مشتریان بیشتری به دست آورید. بنابراین به این مورد مهم دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید کسب و کار خود را به افراد بسیار زیادی معرفی نمایید.

 

کافه و رستوران

کافه و رستوران

  1. برنامه وفاداری مشتریان خود را افزایش دهید :

شما می توانید با وارد شدن مشتری که بار اول به رستوران و کافه تان می آید کارت اشتراکی برای او فراهم کنید. در آن کارت اشتراک خدمات ویژه ای را به مشتری خود بدهید تا ترغیب شود همیشه برای صرف غذا و نوشیدنی به کافه و یا رستوران شما بیاید.

در واقع شما می توانید برای مشتری مشخص کنید که اگر تعداد دفعات مراجعه او به رستوران و یا کافه شما به حد مشخص شده ای رسید می تواند از یک وعده غذای رایگان بهره مند شود که باشگاه مشتری لایو منو در منو ی دیجیتال این امر را برای شما محیا کرده است و یک اطلاعات کامل از هر مشتری به شما ارائه میدهد.

بسیاری از خدمات دیگری هم وجود دارد که شما می توانید برای جذب مشتری بیشتر آنها را به مشتریان خود ارائه دهید. نوشیدنی ها و دسرهایی که رایگان هستند یکی از بهترین خدماتی می باشد که می تواند وفاداری مشتریان را افزایش دهد.

  1. روش های خرید و ثبت غذا و نوشیدنی را افزایش دهید :

بسیاری از افراد شاید زمان نداشته باشند که صبر کنند میز مورد نظرشان در کافه و رستوران خالی شود. بنابراین شما باید در زمان مشخص شده ای میزی را برای آنها رزرو کنید تا بتوانند در آن ساعت به میز خود برای سرو غذا و نوشیدنی مراجعه نماین.

این شیوه و تکنیک موجب می شود که مشتریان به راحتی قادر باشند غذا و نوشیدنی خود را سفارش دهند و در هر زمانی که مایل بودند به رستوران و یا کافه شما بیایند. زمانی که شما یک منوی بیرون بر را به منوی خود اضافه کنید مشتریان از آن خدمات هم نهایت استفاده را خواهند داشت که در این جا هم منوی دیجیتال به کمک شما امده و خیلی به شما کمک میکند.

همچنین از دیگر راهکارها و روش هایی که شما می توانید از آن استفاده کنید این است که در ساعت مختلف روز وعده های غذایی مناسبی را به مشتریان خود ارائه دهید تا تعداد آنها در آن ساعات مشخص شده افزایش پیدا کند.

کافه و رستوران

کافه و رستوران

  1. آموزش دادن تکنیک های پیش فروشی به کارکنان :

زمانی که گارسن کافه و رستوران شما ماهر باشد می تواند با مشتریان ترتیب یک مکالمه ساده و موثری را ارائه دهد. این مسئله موجب می گردد که فروش رستوران تا حد زیادی افزایش پیدا کند.

بنابراین شما باید به خوبی  دقت داشته باشید که پیشخدمت های حرفه ای را برای رستوران و یا کافه خود استخدام نمایید و یا هم میتوانید از پیجر گارسن لایو منو استفاده کنید و مشتری با گوشی خودش و با اسکن کردن کدی گارسن شما را صدا میزند و شما اطلاع پیدا میکنید که این میز به گارسون نیاز دارد.

اینکه غذاها و نوشیدنی های در منو به خوبی توصیف شود برای مشتری اهمیت بسیار زیادی دارد و شما باید به خوبی این مسئله مهم را در نظر داشته باشید.

به مشتری خود می توانید پیشنهاد دهید که غذاهای بیشتر و متنوعی را برای سرو امتحان کنند و سرو آن غذاها را پیشخدمت های ماهر می توانند به بهترین شکل ممکن انجام دهند. سرویس دهی به مشتریان باید بدون عیب و نقص باشد. مشتریان به سرویس دهی رستوران اهمیت بسیار زیادی می دهند و در صورتی که سرویس دهی عالی باشد رضایت کامل از رستوران به دست می آورند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست