آیا می شود مشتریان کافه و رستوران خود را از دست نداد؟
هر فردی در هر شغلی که باشد باید با استفاده از راهکارهای متنوع مشتریان خود را نگه دارد تا بتواند موفقیت بیشتر و سود بالاتری به دست آورد. شما برای نگه داشتن مشتریان کافه و رستوران خود هم باید به خوبی در مورد برخی از نکات اطلاعات بیشتری داشته باشید تا بتوانید آنها را برای همیشه نگه دارید و سود بیشتری هم به دست آورید. بازاریابی کردن رستوران ها و کافه ها در این چند سال به طور چشمگیری تغییر پیدا کرده است و شما باید به خوبی در مورد روش های بازاریابی و ایده هایی که موجب افزایش مشتریان رستوران و کافه می باشد اطلاعات خود را افزایش دهید.
هر یک از ایده هایی که برای جلب رضایت مشتریان کافه و رستوران می باشد، اگر رعایت گردد بدون شک روز به روز تعداد مشتریان شما بیشتر می شود. برخی از افرادی که کافه و رستوران دارند به دلیل راهکارهای اشتباه ممکن است مشتریان خود را به طور کلی بعد از قرار اول از دست بدهند. بر همین اساس پیشنهاد می شود که مشتریان خود را با استفاده از راهکارهای متنوع همیشه داشته باشید. برخی از افراد شاید بر این باور باشند که مشتریان خود را دیگر نمی توانند به دست آورند و از دست می دهند.
راهکارهای مهم جهت از دست ندادن مشتری
برخی از راهکارهایی که شما می توانید با استفاده از آنها مشتریان کافه و رستوران خود را از دست ندهید عبارتند از :
عکس های مناسب از غذاهای خود در سایت بگذارید:
امروزه بسیاری از افرادی که کافه و رستوران دارند سایت مناسبی را برای کسب و کار خود راه اندازی می کنند. شما می توانید عکس هایی مناسب و زیبا از غذاها و نوشیدنی هایی که در کافه و رستوران خود دارید را قرار دهید تا مشتریان آنها را مشاهده کنند. اینکه عکس غذاها و نوشیدنی ها با نمونه اصلی ارائه شده در رستوران مطابقت داشته باشد اهمیت بسیار زیادی دارد. شما نیز باید به خوبی این مسئله را در نظر داشته باشید.
پیشنهاد وای فای رایگان به مشتری:
همه ما به خوبی می دانیم که امروزه بسیاری از افراد از گوشی های هوشمند استفاده می کنند. بنابراین شما به عنوان فردی که می خواهید مشتریان کافه و رستوران خود را نگه دارید و آنها را از دست ندهید باید شرایط وای فای رایگان را به مشتریان خود ارائه دهید. آنها زمانی که وای فای رستوران رایگان باشد می توانند به راحتی برنامه های خود را باز کنند و از اینکه رستوران وای فای دارد رضاتی به دست می آورند. بنابراین شما باید به خوبی این مسئله مهم را در مورد نگه داشتن مشتریان در نظر داشته باشید و به آن توجه زیادی نشان دهید.
راه اندازی یک سایت برای رستوران:
اگر شما برای کافه و رستوران خود سایت راه اندازی کرده اید باید دقت داشته باشید که بهتر است سایت خود را ساده نگه دارید. این روش موجب می شود که افراد به راحتی بتوانند وارد سایت شما شوند و از خدماتی که ارائه می دهید نهایت استفاده را ببرند. بنابراین به این نکته هم که سایت رستوران و کافه خود را ساده اما حرفه ای راه اندازی کنید دقت زیادی داشته باشید. این امر موجب می شود که مشتریان شما به راحتی غذاهای رستوران و کافه را رزرو کنند و مشاهده نمایند.
منوی متفاوت ارائه دهید:
از دیگر راهکارهایی که برای نگه داشتن مشتریان کافه و رستوران باید به آن دقت داشته باشید این است که منوی رستوران متفاوت و بروزی را به مشتریان خود ارائه دهید. همین مسئله برای مشتریان اهمیت بسیار زیادی دارد، چرا که آنها تمایل دارند غذاهای متفاوتی را امتحان نمایند. دقت داشته باشید که زمان انتخاب هر یک از غذاها و نوشیدنی ها باید به خوبی اطلاعات مربوط به آن غذا و نوشیدنی را کنار آن ثبت کنید. در این صورت قادر خواهید بود که مشتریان خود را همیشه برای رستوران و کافه ای که دارید نگه دارید.
برگزاری برنامه موسیقی ساده و زنده:
از دیگر راهکارهای ساده ای که شما می توانید برای رضایت مشتریان خود به کار ببرید و به جذب بیشتر مشتری کمک کنید، این است که برنامه موسیقی داشته باشید. شما برنامه موسیقی تان هر چه که ساده تر باشد بهتر است. در واقع باید دقت نمایید که صدای موسیقی درون کافه و رستوران نباید زیاد باشد. مشتریان تنها صدای آرامی از موسیقی را بشنوند تا به راحتی غذای خود را میل نمایند. بر همین اساس شما برای اینکه بتوانید مشتریان رستوران و کافه خود را نگه دارید باید به خوبی ساده بودن موسیقی را در نظر داشته باشید.
فعال بودن در رسانه های اجتماعی:
از دیگر نکاتی که شما می توانید برای نگه داشتن مشتریان کافه و رستوران خود در نظر داشته باشید این است که در رسانه های اجتماعی فعال باشید. شما بهتر است که رسانه های اجتماعی پرکاربر را برای رستوران و کافه خود انتخاب کنید. امروزه بسیاری از افراد برای گذراندن زمان خود در سایت های اینترنتی حضور دارند. یکی از برنامه های اجتماعی که بیشتر افراد روز گوشی خود نصب می کنند اینستاگرام می باشد. بنابراین شما بهتر است که رستوران و کافه خود را در فضای اینترنت تبلیغ کنید. تا مشتریان از معتبر بودن کیفیت غذاها و نوشیدنی های شما اطمینان خاطر داشته باشند و همیشه به رستوران و کافه شما بیایند.
احترام به مشتر:
یکی از دیگر راهکارهایی که شما باید برای از دست ندادن مشتریان کافه و رستوران در نظر داشته باشید و این راهکار اهمیت بسیار زیادی دارد این است که به مشتریان خود احترام بگذارید. مشتریان علاقه دارند به آنها احترام گذاشته شود و غذا و نوشیدنی شان هم سر تایم به میزشان برسند. شما می توانید با رعایت اصولی که مربوط به آموزش گارسن ها می باشد همیشه احترام مشتریان خود را نگه دارید. دقت داشته باشید که بیش از اندازه نباید به مشتری برای خوردن غذاها و نوشیدنی ها تاکید کنید. در واقع شما بهتر است که مشتری را برای انتخاب هر یک از غذاها و نوشیدنی ها مختار بگذارید تا یکی را انتخاب کنند.
نوشتن دیدگاه