امور مالی رستوران خود را مدیریت کنید.
بزرگترین مشکل بسیاری از رستوران های جدید مربوط به امور مالی است. اطمینان از وام گرفتن سرمایه کافی به شما کمک می کند تا درهای ورودی را باز کنید ، اما در طولانی مدت یک رستوران را حفظ نمی کند.
کلید مدیریت امور مالی در یک رستوران دانستن نحوه خرج کردن و مکان است. همچنین مهم است که بدانید هنگام بروز مشکلات باید چه کاری انجام دهید ، تا از تشدید آنها جلوگیری شود.
به عنوان مثال ، درک نحوه خواندن صورت سود و زیان و تجزیه و تحلیل جریان نقدینگی روزانه به شناسایی مشکلات در اوایل کار کمک می کند و به شما این امکان را می دهد که اقدامات لازم را برای نگه داشتن رستوران خود در مسیر موفقیت انجام دهید.
رستوران خود را به بازار عرضه کنید.
اگرچه خوب است که رستوران جدید شما آنقدر موفق باشد که نیاز به نگرانی در مورد تبلیغات نداشته باشید ، اما تعداد کمی از موسسات چنین شانسی دارند. اگرچه ممکن است مجبور نباشید مانند زمانی که برای اولین بار افتتاح کردید تبلیغ کنید ولی بازهم بازاریابی رستوران مهم است.
به دنبال روش هایی باشید تا به مشتریان یادآوری کنید که چقدر رستوران شما جذاب است و آنها را فریب دهید تا بتوانید از آن ها پول سازی کنید و درامد خود را بالا ببرید.
ایجاد یک شبکه اجتماعی مستحکم از طریق سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر و اینستاگرام همچنین وب سایت رستوران ، روش های ارزان برای بازاریابی رستوران شما هستند.
پخش دوره ای تبلیغات چاپی یا رادیویی در حوالی تعطیلات و سایر مناسبت های خاص ، روش خوبی برای ایجاد تجارت بدون ور شکستن و با آینده ای خوب را به شما ارائه می کند. شما می توانید از منو های دیجیتال که تازه وارد بازار شده است استفاده کنید.
این سیستم به شما این امکان را می دهد که تمام اطلاعات مشتری از جمله شماره تماس ، اسم و فامیل و اطلاعات مهم مشتری را دریافت کنید و از آن برای تبلیغات بهترین بهره را ببرید و استفاده کنید و فروشتان را افزایش بدهید.
خدمات پذیرایی روش دیگری برای دستیابی به مشتری گسترده تر است. شما در حال حاضر منابعی برای تغذیه مهمانی های بزرگ مشتریان در اختیار دارید ، چرا که به مهمانی ها ، عروسی و سایر مراسم ها پیشنهاد نمی دهید. شما می توانید همزمان فروش خود را افزایش داده و خدمات خود را به بازار عرضه کنید.
منوی رستوران خود را حفظ کنید.
منوی شما کارت تماس رستوران شماست. به همین دلیل است که مشتریان برمی گردند. با رشد رستوران ، حفظ منو مهم است. به صورت دوره ای بررسی کنید که کدام یک از موارد فروش خوبی دارند و کدام یک از آنها فروش خوبی ندارند.
از به روزرسانی منوی خود ، نگه داشتن موارد دلخواه مشتری و آزمایش غذاهای جدید ، نترسید. مرور منو همچنین به شما امکان می دهد قیمت ها را به روز کنید تا هزینه غذا را در یک راستا نگه دارید.
در این زمینه نیز لایو منو به کمک شما می اید و این کار را برای شما سهولت می بخشد و یک پنل مدیریتی به شما ارائه میکند که شما می توانید به راحتی و بدون هیچ هزینه ای قیمت های منوی خود را عوض می کنید و حتی مخصولاتی اضافه یا کم کنید.
امکان دیگری که لایو منو به شما ارائه می کند این است که اطلاعاتی از جمله زبان موبایل را از تنظیمات گوشی دریافت میکند و زبان منو را تغییر می دهد .
خدمات مشتری خوب ارائه دهید.
غذای خوب مشتری را به رستوران شما سوق می دهد ، در حالی که سرویس خوب باعث می شود که دوباره برگردند. در مشاغلی که مشتری همیشه حق دارد ، نحوه رسیدگی به شکایات مشتری و نشان دادن قدردانی از مشتری برای ایجاد مشتری قوی مهم است.
انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد که به مشتریان نشان می دهد چقدر از تجارت آنها قدردانی می کنید ، مانند ساعت شاد ، محصولات ویژه برای یک دیگر و تبلیغات فصلی مختلف.
با منوی دیجیتال یک گارسون کامل داشته باشید با ارائه ی خدمات کامل به مشتری در هر زمانی که اراده کند.
منابع رستوران را مفید نگه دارید.
کتابها ، نمایش های تلویزیونی ، مجلات و وب سایت های زیادی برای کمک به دارندگان رستوران در مدیریت کارهای روزمره وجود دارد. نمایش های تلویزیونی کاملی مانند “کابوس های آشپزخانه Ramsey’s” و “رستوران غیرممکن” وجود دارد که مخصوص چرخاندن رستوران های خراب است.
نشریات و وب سایت های بسیاری وجود دارند که در مورد همه چیز ، از به روزرسانی منوها تا سبز گرفتن در رستوران شما ، مشاوره ارائه می دهند. کتاب هایی مانند “راه اندازی یک رستوران برای آدمک ها” یک روش عالی برای اطمینان از این است که همه تلاش خود را برای نگه داشتن رستوران خود در مسیر موفقیت انجام می دهید.
ویژگی های مدیر رستوران
مدیریت یک رستوران مانند مراقبت از چرخ دنده های یک ماشین پیچیده است. شما نه تنها نگرانی های مدیریتی معمول کارمندان و مشتریان را دارید ، بلکه با خدمات غذایی و چمدان های منحصر به فرد همراه آن روبرو هستید.
به عنوان یک مدیر رستوران جدید ، این می تواند طاقت فرسا باشد. این یک تقاضا برای روانشناسی و هنرمندی است که با سرعت 100 مایل در ساعت به شما منتقل می شود. مهارت های مدیریتی خود را با این نکات مفید مدیریت رستوران ارتقا دهید.
1. ثابت قدم باشید.
هیچ دو روز رستوران یکسان نیست. بحران های جدید در هیچ رستوران و قطره ای از کلاه ظاهر می شود که هیچ تجارت دیگری ندارد. کارها سریع پیش می روند و بدترین کاری که یک مدیر می تواند در چنین شرایطی انجام دهد ، رویکرد ناسازگار در نحوه پاسخگویی و حل مسائل است.
برای ثابت قدم بودن چه مواردی را باید رعایت کنیم؟
- برقراری ارتباط صحیح
- حفظ قوانین و مقررات
- اطلاع از انتظارات مشتری
- کنترل رستوران در مواقع مختلف
2. پیشگیرانه مدیریت کنید.
در تجارت رستوران، باید فعال باشید و به جای واکنش پذیری، از خط منحنی پیش بروید. این بدان معنا است که شما در آینده، نه در لحظه فعلی، به دنبال مدیریت تصمیماتی از جمله موارد زیر باشید:
- نیازهای پرسنلی
- تغییرات و به روزرسانی های منو
- کمپین های بازاریابی
- فهرست
- مشاهده روند مصرف کننده
- به روزرسانی فناوری
- اگر فعال نباشید، رستوران را مدیریت نمی کنید ، بلکه اون شما را مدیریت خواهد کرد.
3. عملیات را با انجام کار خود یاد بگیرید.
به عنوان یک مدیر ، هرچه تجربه واقعی شما در کار تجارت بیشتر باشد ، در هنگام خراب شدن مشکلی بهتر در حل مسئله خواهید داشت.
مدیری باشید که از آلوده شدن دست شما نمی ترسد ، کسی می داند آشپزخانه چگونه کار می کند ، آشپزها با چه سر و کارهایی روبرو هستند ، استرس سرورها با کارمندان خود در مورد کارهایی که انجام می دهند و اینکه چرا آنها از روش های استفاده شده استفاده می کنند صحبت کنید.
شما از کارمندان خود احترام (و دانش) دریافت خواهید کرد و پایه و اساس بهتری برای تصمیم گیری در مورد آنها و مشتریانی که خدمت می کنند، به نحو احسن انجام میدهید.
4. حفظ کارکنان را در اولویت قرار دهید
طبق یک نظرسنجی اخیر ، 46٪ از مدیران و صاحبان رستوران گفتند که استخدام ، آموزش و سپس حفظ کارکنان چالش شماره یک آنها است.
حفظ کارکنان را در اولویت قرار دهید. جایگزینی مداوم کارمندان در صنعتی که در حال حاضر حاشیه سود محدودی دارد هزینه هنگفتی است.
مشتریان در رستوران ها برای تجربه می آیند (همانطور که در عرض یک دقیقه در مورد آن صحبت خواهیم کرد) و بخشی از این تجربه با کارکنانی که انتظار دارند در محل زندگی منظم خود ببینند راحت است.
5. چشم خود را بر رضایت مشتری نگه دارید.
مدیریت انتظارات مشتری در هر کاری دشوار است ، اما یک رستوران در این لیست قرار دارد. شما با همه موارد از جمله تنظیمات غذایی، مسائل مربوط به رژیم غذایی، جریان ترافیک در رستوران، خشمگین شدن مشتریان، رزروهای لحظه آخری و افرادی که پنج دقیقه قبل از آماده شدن برای بستن ، غذا می خورند، سر و کار دارید.
رضایت مشتری هدف نهایی هر تصمیمی است که در هنگام بروز مشکل مشتری می گیرید. نحوه دستیابی به این رضایت ممکن است متفاوت باشد ، اما نتیجه نهایی همیشه یکسان است.
بدون جلب کارکنان ، به رضایت مشتری برسید. از کارمندان خود در برابر خلق و خوی و عصبانیت مشتری محافظت کنید. به یاد داشته باشید ، شما هم نمی خواهید پرسنل خود را از دست دهید.
شما با لایو منو هم میتوانید یک سیستم پیجر گارسون و سالن داری دیجیتالی داشته باشید وتج با کمترین هزینه میتوانید بهترین خدمات را به مشتری بدهید و بهترین رضایت و بازخورد را از مشتریانتان دریافت کنید.
6. تجربه مشتری را بهبود ببخشید.
صنعت رستوران اکنون تقریباً نیمی از درامد هر شخص را در ایالات متحده کنترل می کند. بسیاری از مردم به جای آشپزی در خانه بیرون غذا می خورند.
دلایل عملی این تغییر از بودجه مواد غذایی به غذا خوردن در خارج وجود دارد (به عنوان مثال به دلیل راحتی کار نمی خواهید در خانه آشپزی کنید). اما چیز دیگری از راحتی است.
طبق انجمن ملی رستوران ها ، 56٪ از بزرگسالان مورد نظر گفتند که ترجیح می دهند برای یک تجربه هزینه کنند تا اینکه فقط برای خرید غذا به فروشگاه بروند. ممکن است فکر کنید که شما فقط تهیه و تحویل غذا را مدیریت می کنید ، اما تجربه مشتری را نیز مدیریت می کنید.
آسان است که درگیر نگرانی های آشکار مربوط به غذای خوب و کارایی شوید ، اما اگر نگران تجربه کلی تجربه غذاخوری های خود نیستید ، تصویر کلی را از دست می دهید.
مدیریت تجربه مشتری شامل ترکیبی از محیط ، تمیزی (به خصوص سرویس بهداشتی!) ، پرسنل خوش برخورد ، قیمت مناسب ، غذای بی نظیر و حتی نشیمن بدون انتظار برای نشستن است. اگر افراد مایل به پرداخت هزینه غذا برای بیرون غذا خوردن باشند زیرا به دنبال تجربه هستند ، یک سرور بد دهن یا 40 دقیقه انتظار درب منزل تحت تأثیر قرار نمی دهد.
7. دهان به دهان را جدی بگیرید.
محبوب ترین روش انتخاب رستوران توسط مردم دهان به دهان دوستان است. پیام های شبکه های اجتماعی اساساً از این نظر که از پیام شما (آنچه شما کنترل می کنید) بلکه از آنچه دیگران در مورد شما می گویند نشأت می گیرند.
بررسی آنلاین مهم است. ایجاد یک تجربه بی نظیر و به یاد ماندنی که باعث می شود مردم در مورد موضوعات رستوران شما صحبت کنند. حضور رسانه های اجتماعی مهم است (به شرطی که بتوانید آن را به خوبی مدیریت کنید). نظارت بر آنچه در مورد رستوران شما در مورد رسانه های اجتماعی گفته می شود را به یاد داشته باشید ، دهان به دهان می تواند هر دو جهت را دنبال کند. می تواند مثبت یا منفی باشد.
8. در تبلیغات سرمایه گذاری کنید.
شما همچنان به تبلیغات نیاز خواهید داشت. شما به علائم نیاز دارید، به تبلیغات چاپی نیاز دارید، به تبلیغات آنلاین نیاز دارید، تبلیغات به ویژه در یک بازار رقابتی یا هنگامی که یک رستوران جدید هستید بسیار مهم است.
به عنوان یک مدیر ، ترفند ایجاد بودجه و پایبند بودن به آن است. بدیهی است، مطمئناً، اما بودجه تبلیغاتی هوشمند با جمع آوری داده هایی متناسب با نیازهای رستوران شما ساخته می شود. شما باید اطلاعات لازم را جمع آوری کنید. که شامل:
- اطلاعات جمعیتی (چه کسی در رستوران شما غذا می خورد؟ در جایی که تبلیغ می کند تبلیغ کنید. تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند به خوبی کار کند و دارای قابلیت های مخاطبان گسترده ای باشد).
- روندها
- فروش (شامل افت و خیز)
- روند غذا
این نوع داده برای بسیاری از تصمیماتی که درباره رستوران می گیرید مفید است. اما اگر بخواهید از پس انداختن پول برای تبلیغات بی فکر جلوگیری کنید ، بسیار مهم است.
9. از سلامتی خود مراقبت کنید.
بعد از همه نکات مدیریتی معمول ، این آخرین نکته فراموش شده است: مراقب خود باشید. این عجیب به نظر می رسد، اما بیایید واقع بین باشیم، کار در رستوران کار سختی است.
مراقب سلامتی خود باشید ، و تناسب اندام خود را حفظ کنید. کارکنان و رستوران شما به خاطر آن از شما تشکر می کنند.
10. مربی پیدا کنید.
بسیاری از بهترین نکات مربوط به مدیریت رستوران از طرف شخصی ارائه می شود که واقعاً در صنعت خدمات غذایی تجربه دارد. نکته آخر، پیدا کردن کسی است که قبلاً زمینی را که با آن روبرو هستید پوشانده است. اگر شخصی را پیدا نکرده اید، به وب سایت هایی مانند Quora یا Reddit بروید. انجمن هایی را پیدا کنید که مدیران از آنها سوال می کنند و به اشتراک می گذارند.
به یاد داشته باشید ، سر خود را در آنچه مهم نیست گم نکنید. تصویر بزرگ و تجربه مشتری را همیشه در خط مقدم داشته باشید. همه چیز باید به آن یک نکته اصلی اشاره کند.
نوشتن دیدگاه