معرفی نکات مفید برای جذب مشتری در کافه رستوران ها
حتما تاکنون بارها و بارها درباره ی ترفندها و نکات مفید برای جذب مشتری در کافه رستوران ها اندیشیدهاید. ممکن است در بین چند کافه رستوران یکی از آنها همیشه مشتریان بیشتری داشته باشد، در حالیکه رستوران های مجاور نصف آن رستوران یا حتی کمتر مشتری دارند.
چگونه می توان مشتریان بیشتری را در کافه رستوران ها جذب کرد؟
در حالت کلی مشتریان دو دسته اند، مشتریان ثابت و مشتریان جدید. تقریبا ۶۰ درصد از مشتریان کافه رستورانهای مشهور و پر رونق، مشتریان ثابت آنها هستند. لذا بهتر است با یک سری نکات و روشهای مفید برای جذب مشتریان ثابت برای کافه رستوران خود آشنا شوید و سعی کنید آنها را بکار گیرید.
نکات مفید برای جذب مشتری در کافه رستوران ها
حفظ عزت و احترام مشتریان
انسانها ذاتا خواهان احترام و تکریم هستند، لذا سعی کنید همواره این حس را به مشتریان خود انتقال دهید. مهم ترین و تاثیرگذارترین روش در انتقال حس احترام، به یاد سپردن اسم و فامیل مشتری است. از اینکه نام مشتری را به یاد داشته باشید و آن را درست و صحیح تلفظ کنید بسیار خرسند میشود.
همچنین ساده ترین ترفند ایجاد حس رضایت و خشنودی در مشتری لبخند زدن است، چرا که حس خوشایند غرور و رضایت مندی را به او القا می کند و یکی از نکات مفید برای جذب مشتری در کافه رستوران ها می باشد.
به خاطر سپردن غذای مورد علاقه مشتری
دانستن غذا و نوشیدنی مورد علاقه مشتریان ثابت سبب میشود، ارزش و احترامی که برای آنها قائل هستید را درک کرده و در نتیجه مجددا به کافه رستوران شما مراجعه کنند و شما را به دوستان و آشنایان خود نیز معرفی نمایند.
هنگام صحبت با مشتری خود سعی کنید جزئیات بیشتری را در مورد او بدانید و این اطلاعات را بخاطر بسپارید. تا در مراجعه مجدد او را شگفت زده کنید. این ترفند تاثیر شگفت انگیزی در جذب مشتری در کافه رستوران شما خواهد داشت. به این ترتیب مشتری هرگز شما و رستوران تان را فراموش نخواهد کرد و یقین داشته باشید که حتما او را مجددا ملاقات خواهید کرد.
روابط محترمانه پرسنل کافه با مشتریان
به پرسنل کافه رستوران خود تاکید کنید که وفاداری، احترام و انرژی مثبت موجب موفقیت و عملکردی فوق العاده خواهد بود. در نتیجه باعث بهبود روابط شده و از نکات مفید برای جذب مشتری در کافه رستوران ها می باشد.
ممکن است روزی آشپزخانه شما غذای عالی و مورد علاقه مشتری را نداشته باشد، اینجاست که یک کارمند حرفه ای و کاربلد با روابط عمومی بالا و آداب معاشرت عالی میتواند معجزه کند و به هر طریقی اعتماد مشتری را حفظ کند و موجب از دست ندادن مشتری شود.
حتی میتوانید برای تشویق و ایجاد انگیزه در کارمندان پاداشی نیز برای آنها در نظر بگیرید. به این ترتیب شک نکنید که کارمندان نام و غذای مورد علاقه مشتریان را بهتر به خاطر سپرده و با آنها ارتباط دوستانه تری برقرار خواهند کرد که این امر خود یکی از نکات مفید برای جذب مشتری در کافه رستوران ها به شمار می آید.
دادن اشانتیون یا تخفیف به مشتریان ثابت
هنگامی که یک مشتری هفته ای دو یا سه بار به کافه رستوران شما میآید و همه ی نکات فوق را به کار می برید، نشان میدهد که توانسته اید اعتماد و رضایت مشتری را جذب کنید و این یک سرمایه برای رستوران شما محسوب می شود. در چنین مواردی بهتر است یک اشانتیون برای این مشتری در نظر بگیرید. به عنوان مثال در قبال دریافت هزینه یک پرس غذا، دو پرس غذا به او بدهید یا هزینه نوشیدنی را از او نگیرید.
دعوت از مشتریان ثابت در جشنهای خصوصی کافه رستوران
شک نکنید که میزبانی از مشتریان ثابت و وفادار ایده ی فوق العاده ای بوده و یکی از نکات مفید برای جذب مشتری در کافه رستوران ها می باشد. مردم به خصوص قشر جوان علاقه ی فراوانی به جشنهای باشکوه و خصوصی در کافه رستورانها دارند. پس هر از گاهی چنین جشن هایی در کافه رستوران خود برپا کنید، چرا که موجب حس صمیمیت بیشتر پرسنل کافه با مشتریان می گردد.
تکنیک های جدید بازاریابی از نکات مفید برای جذب مشتری در کافه رستوران ها
روشهای سنتیِ فراوانی برای جذب مشتری وجود دارند که میتوانید از آنها استفاده کنید، اما تبلیغات سنتی میتوانند بسیار هزینه بر باشند. در حالی که، بازاریابی و تبلیغات در شبکه های اجتماعی به خصوص در شبکه اینستاگرام هم کمهزینه تر است و هم مخاطبان فراوانی تبلیغ شما را می بینند و تنها نیاز به صرف اندکی زمان خواهید داشت.
اگر میخواهید برای تبلیغات هزینه کنید، بهتر است به جای تبلیغ در پوستر و روزنامه و …، پولتان را صرف تبلیغ در شبکههای اجتماعی کنید. حتی میتوانید از مشتریانتان بخواهید که انتقادات و یا پیشنهادات خود را در رابطه با تجربههایی که در کافه رستوران شما داشتهاند، با دیگران به اشتراک بگذارند.
شک نکنید که در عصر حاضر راه اندازی صفحات مجازی یک انتخاب تبلیغاتی نیست. بلکه یکی از ملزومات بقای کار کافه رستوران شما است و امکان معرفی خدمات و سرویس هایی که ارائه می دهید. ایجاد ارتباط صمیمانه با مشتریان و پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات آن ها را ایجاد میکند. جهت اطلاعات بیشتر در این زمینه، می توانید مقاله استفاده از دیجیتال مارکتینگ در رستوران را در وبسایت ما مطالعه کنید.
منو دیجیتال در این شرایط کرونایی بهترین روش برای افزایش فروش و خاص کردن کافه یا رستورانتان می باشد که لایو منو یکی از مطرح ترین ها در این زمینه است که به شما یک وب اپلیکیشن کاملا اختصاصی و تخصصی میدهد که میتوانید با کمک آن منوی خود را دیجیتالی کرده و مشتریان شما با یک کیو ار کد و لینک سایت میتوانند به صورت بیرون بر و حضوری و با درگاه پرداخت اختصاصی به شما ارائه میدهیم.
نوشتن دیدگاه