استفاده از دیجیتال مارکتینگ در رستوران
دنیای امروزی را می توان دنیای اینترنت و تبلیغات دانست. اگر به دنبال افزایش فروش محصولات رستوران خود هستید، فضای آنلاین بهترین مکان برای تبلیغ و افزایش فروش شما می باشد. برای حضور در فضای آنلاین و راه اندازی کسب و کار خود به علمی نیاز دارید که آن را دیجیتال مارکتینگ می نامند. اگر تا کنون با اهمیت دیجیتال مارکتینگ در رستوران آشنا نشده اید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله با لایو منو همراه باشید.
دیجیتال مارکتینگ برای رستوران چه اهمیتی دارد؟
صاحبان رستوران های موفق به دنبال راه حل هایی هستند که بتوانند کسب و کار خود را بهبود ببخشند و به سمت پله های موفقیت حرکت کنند. امروزه استفاده از دیجیتال مارکتینگ یا همان بازار یابی آنلاین برای رستوران ها بسیار رایج شده است. آمارها نشانه می دهد بیش از 90 درصد از افراد قبل از اینکه به رستورانی مراجعه کنند، از طریق راه های مختلف درباره آن رستوران تحقیق می کنند. تبلیغات و بازاریابی آنلاین یک روش مقرون صرفه برای افزایش مشتری و حفظ مشتریان قبلی می باشد.
مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ در رستوران
اگر هنوز از دیجیتال مارکتینگ و مزایای آن بی خبر هستید، به شما پیشنهاد می کنیم در ادامه با ما هراه باشید.
پرداخت هزینه های اندک برای تبلیغات
معمولا رستوران ها بودجه کمی برای تبلیغات محصولات خود دارند. بهترین روش، استفاده از دیجیتال مارکتینگ می باشد. در واقع رستوران ها می توانند با پرداخت هزینه های اندک و در برخی موارد بدون پرداخت هزینه از ایمیل دیجیتال مارکتینگ، شبکه های اجتماعی و وبسایت برای تبلیغات مجموعه خود استفاده کنند.
شناخت مشتریان
برای اینکه بتوانید رضایت مشتریان را از مجموعه و محصولات خود کسب کنید باید از آنها شناخت کافی داشته باشید. با دیجیتال مارکتینگ می توانید شناخت کاملی از مشتریان خود به دست آورید و در جهت جلب رضایت آنها قدم بردارید.
افزایش درآمد
هدف نهایی هر کسب و کاری افزایش در آمد می باشد. با دیجیتال مارکتینگ می توانید دامنه فعالیت و درآمد خود را افزایش دهید. در واقع استفاده از روش های بازاریابی آنلاین این امکان را به شما می دهد که رستوران و مجموعه خود را به افراد بیشتری معرفی کنید و در نتیجه در آمد خود را افزایش دهید. در واقع با داشتن یک سیستم آنلاین صحیح و اصولی، مشتری به مجموعه شما اعتماد می کند.
رقابت با رستوران های دیگر
یکی از بهترین و جذاب ترین جنبه های استفاده از دیجیتال مارکتینگ، رقابت با رقیبان می باشد. اگر از بازاریابی آنلاین به درستی استفاده کنید، می توانید در لیست بهترین رستوران ها قرار بگیرید.
افزایش ترافیک وبسایت رستوران
از دیگر مزایای استفاده از دیجیتال مارکتینگ می توان به افزایش ترافیک وبسایت اشاره کرد. اگر وبسایت مجموعه شما رتبه خوبی نداشته باشد، اعتبار خود را در میان مشتریان از دست می دهید. 90 درصد از کاربران فقط صفحه اول نتایج گوگل را بررسی می کنند. داشتن رتبه خوب در نتایج گوگل، به افزایش مشتریان و در نتیجه افزایش فروش شما کمک می کند.
تبلیغات متمرکز
به کمک استراتژی های دیجیتال مارکتینگ می توانید تبلیغات متمرکزی داشته باشید. هنگامی که از دیجیتال مارکتینگ برای تبلیغات مجموعه خود استفاده می کنید، متوجه قابلیت های تمام نشدنی این سیستم خواهید شد. با دیجیتال مارکتینگ می توانید پیشرفت روزانه خود را ببینید و متوجه تلاش های خود بشوید.
نتایج قابل سنجش
در روش های بازاریابی قدیمی هیچ راهی برای سنجش تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیده اند، وجود ندارد. اما با استفاده از دیجیتال مارکتینگ می توانید از تعداد افرادی که تبلیغ شما را دیده اند مطلع شوید.
دستیابی به مخاطبان بیشتر
روش های سنتی تبلیغ این امکان را به شما میدهند که تبلیغ خود را فقط با افرادی که در منطقه ای نزدیک به مجموعه شما هستند در اختیار بگذارید. اما دیجیتال مارکتینگ این امکان را دارد که تبلیغ شما به مخاطبان بیشتری نشان داده شود و افراد بیشتری از وجود مجموعه و رستوران شما مطلع شوند.
ترفندهایی برای موفقیت در شبکه های اجتماعی
با توجه به مواردی که در قسمت های قبل در رابطه با دیجیتال مارکتینگ و اهمیت آن در رستوران ها اشاره کرده ایم، در این قسمت به بررسی ترفندهایی می پردازیم که با رعایت آنها می توانید حضوری موفق در شبکه های اجتماعی داشته باشید.
1) قابل جستجو بودن
زمانی که تبلیغات مجموعه خود را شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، فیسبوک و توئیتر آغاز کردید، از هشتک های جذاب برای محصولات و مجموعه خود استفاده کنید. همچنین از یوزرنیمی ( username ) استفاده کنید که کاربران بتوانند به راحتی آن را جستجو کنند و آن یوزر یک کلمه کلیدی در پروفایل شما بشمار برود.
2) اشتراک گذاری عکس های با کیفیت
هنگامی که عکسی را در پست های خود به اشتراک می گذارید به این فکر کنید که عکسی که شما منتشر می کنید، با میلیون ها کاربر به اشتراک گذاشته می شود. از عکس های خوب و با کیفیت برای تبلیغ محصولات و مجموعه خود استفاده کنید.
3) تعامل با کاربران
سعی کنید در فضای مجازی با مشتریان و کاربران خود تعامل داشته باشید. در زیر پست های خود از کاربران بخواهید در رابطه با نوشیدنی های رستوران، غذاهای رستوران، دسرهای رستوران و… نظراتشان را بیان کنند.
نظر سنجی نیز باعث ایجاد تعامل بین شما و کاربران می شود. به عنوان مثال اگر بین دو دسر نمی دانید کدام یک برای مشتریان جذابیت بیشتری دارد، می توانید با قرار دادن نظر سنجی از این طریق نیز تعامل خود را با مشتریان بیشتر کنید.
4) اختصاصی بودن
شما باید با قرار دادن مطالب در شبکه اجتماعی، افراد جدیدی را به سمت رستوران خود ترغیب می کنید. در مقابل افرادی که از قبل مشتری شما بوده اند نیز باید احساس خاص بودن کنند. به این منظور می توانید تخفیفاتی را برای کاربران شبکه های اجتماعی خود در نظر بگیرید و باعث جذب بیشتر مشتری به رستوران خود شوید.
صاحبان و مدیران موفق رستوران ها می دانند که کلید موفقیت در ثبات خدمات می باشد. به این صورت که زمانی رستوران و مجموعه شما می تواند موفق شود که بتوانید خدمات ثابت و با کیفیتی به مشتری ارائه دهید و مشتری با هربار مراجعه به مجموعه شما از این خدمات بهره مند شود. این موضوع در رابطه با دیجیتال مارکتینگ نیز صدق می کند. به این صورت که اگر شما در شبکه های اجتماعی حضور فعالی داشته باشید، می توانید مشتریان زیادی را به سمت مجموعه خود ترغیب کنید.
نوشتن دیدگاه