مقابله با ویروس کرونا در محیط های رستورانی

ویروس کرونا نه تنها کل جهان بلکه رستوران ها را نیز تحت  تاثیر قرار داده است به گونه ای که بعضی از رستوران ها برای همیشه در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.

در ایام کرونا بسیاری از رستوران ها فعالیت خود را در محیط باز آغاز کرده اند و مشتریان با خیال راحت می توانند از این محیط ها استفاده کنند.

اما به طور کلی باید به این موضوع توجه داشت که سفارش دادن غذا از رستوران در صورت رعایت کردن پروتوکل های بهداشتی هیچ گونه خطری ندارد چرا که ویروس کرونا در معرض حرارت برای پخت غذا توان مقابله نداشته و از بین می رود.

توجه داشته باشید که تا پایان ویروس کرونا این ما هستیم که باید سبک زندگی و رفتارهای روزمره خود را تغییر دهیم و با رعایت کامل پروتکل ها بتوانیم از این بحران با سلامتی عبور کنیم.

 

نکاتی که در رستوران داران  برای مقابله با ویروس کرونا باید رعایت کنند

– برای جذب بیشتر مشتری به رستوران و رعایت مقابله با ویروس کرونا فاصله بین میزها حداقل یک متر باشد

– در رستوران ها از سیستم تهویه استفاده شود و یا بازگذاشتن پنجره ها

– کارکنان رستوران از دیتدادن با یکدیگر اجتناب کنند

– دریافت وجه از مشتری به صورت آنلاین انجام شود

– دست های خود را مرتب بشویید و مشتریان را برای انجام این کار تشویق نمایید

– به افرادی که بیمار هستند توصیه کنید به محیط رستوران وارد نشوند و با استفاده از منو برد دیجیتال به صورت آنلاین غذای خود را سفارش دهند

– سطوحی مانند میزها، تلفن و کف رستوران و… باید مرتب ضدعفونی شود

– هر کدام از کارکنان در رستوران از وسایل محافظت فردی مانند دستکش، ماسک و… استفاده کنند.

– از گذاشتن ظروف غذاخوری مانند بشقاب، قاشق، چنگال و.. پرهیز کنید

– تا حدامکان از گرفتن وجه نقد خودداری کنید و با استفاده از کارتخوان این کار را انجام دهید و صرفا خود این کار را انجام دهید

 

نکاتی که مشتری برای مقابله با ویروس کرونا در رستوران باید رعایت کند

افراد سعی کنن به رستوران ها مراجعه نکنند و در صورت نیاز ضروری حتما موارد یر را رعایت کنند:

– مشتری باید از سلامت کامل کارکنان رستوران مطمئن باشد که علائم کرونا را نداشته باشند

– از سفارش دادن غذاهایی مانند سالاد که بسته بندی نشده اند اجتناب شود

– بعد از وارد شدن به محیط رستوران حتما دست های خود را ضدعفونی کنید و با آب و صابون بشویید

– برای سفارش دادن غذا سعی کنید به رستوران هایی مراجعه کنید که برای سفارش گرفتن غذا از منو دیجیتال استفاده میکنند.

– غذاهایی که نیازمند تهیه مستقیم با دست آشپز و بدون نیاز به پخت با حرارت اجاق گاز می باشد اجتناب شود.

– اگر در رستوران برای سرو غذا وسایل یکبار مصرف بسته بندی شده نبود میتوانید وسایلی مانند قاشق را یک بار دیگر خودتان شخصا شستشو دهید.

– سعی کنید از رستوران هایی استفاده کنید که برای سفارش غذا به صورت آنلاین این کار را انجام میدهند یکی از ویژگی های منو دیجیتال که در برخی از رستوران ها استفاده می شور این است که از منوهای کاغذی خودداری می شود.

– بعد از سفارش دادن غذا اگر به صورت آنلاین هزینه را پرداخت نمیکنید مجبور به دست ردن به پول و یا فیش کاغذی هستید دست های خود را شسته و خشک نمایید.

– در رستوران ها اگر مجبور به جابه جا کردن صندلی ها شدید از دسنمال کاغذی استفاده کنید

– اگر غذایی سفارش دادید که به نان احتیاج داشتید حتما از نان های بسته بندی شده یک نفرا استفاده نمایید.

– از نمک، فلفل و… اگر در بسته بندی های یک نفر هست استفاده کنید و از دست زدن به نمکدان و… پرهیز کنید

– بهتر است قبل از رفتن به رستوران مد نظر خود با آن رستوران تماس بگیرید و بررسی کنید که چه موتردی را برای رعایت پروتکل ها در نظر میگیرند.

– از خوردن غذاهای خام صرف نظر کنید و غذاهایی که پخته شده را سفارش دهید.

 

 

وظایف مهم کافه ها و رستوران ها در ایام کرونا چیست؟

پذیرش همزمان مشتریان کاهش یابد: یکی از مهم ترین وظایفی که رستوران داران باید به آن توجه کنند این است که مشتریان زیادی را به صورت همزمان قبول نکنند. افزایش مشتریان رستوران ممکن است مبتلا شدن به ویروس کرونا را بالا رود.

 

اقدامات بهداشتی: در قسمت ورودی رستوران دستگاه ضدعفونی کننده داشته باشید. تجهیزات ایمنی کارکنان رستوران بیسار مهم می باشد کهبتید رستوران داران به آن دقت زیادی داشته باشند.

 

وعده های غذایی متنوع: یکی دیگر از وظایف رستوران ها در ایام کرونا این است که وعده های غذایی متنوع به مشتریان ارائه دهند از این که مشتریان یک رستوران ذوق زیادی برای صرف غذا در رستوران شما را  اشته باشند مهم می باشد و باید با غذاهای کمتوع نیاز مشتری را برطرف نماید تا در زمان کرونا درمحیط رستوران زیاد معطل نشود.

 

تغییر دادن منو: اگر در زمان کرونا وظایف خود را در رابطه با اصول بهداشتی کاملا رعایت کنید مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد سعی کنید منو خود را به صورتی تنظیم کنید که مشتری بین انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها آن چه را که دوست دارد به راحتی بتواند انتخاب کند

 

 

ایده های خلاقانه رستوران داری دردوران کرونا

دستور پخت غذا را به اشتراک بگذارید: این روش به مشتریان یادآوری میکند که این رستوران به مشتریان خود اهمیت میدهد و همچنین فعالیت های رستران در زمان کرونا ادامه خواهد داشت.

رستوران دونفره: تبلیغات خود را با عنوان رستوران دونفر انجام دهید و با تعداد پذیرش کمتر مشتری فروش بیشتری داشته باشید

تماس تصویری با مشتری: در رستوران شرایط تماس تصویری را با مشتری فراهم کنید تا به این صورت غذای خود را سفارش دهند و با استفاده از پیک رستوران برای آن ها ارسال کنید تا در محطی رستوران حضور نیابند

از تکنیک بازاریابی استفاده کنید: بازاریابی در شبکه های اجتماعی کم هزینه می باشد و فقط به زمان زیادی نیاز دارید و با استفاده از این کار می توانید انتقادات و یا پیشنهادات مشتری را در رابطه با غذای رستوران داشته باشید .

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست