منو چیست؟

درکشورهایی مانند فرانسه و انگلستان درگذشته منو یا لیست غذا در سر میز به مهمان ارائه نمیشد و مرحله سرو غذا در دو نوبت بوده است و ارائه غذا به صورتی بوده  که ظرف غذای مختلف در 10 تا 40 مورد آماده و قبل از ورود میهمان به رستوران در روی میز چیده میشده و مهمان به محض ورود به رستوران بشقاب غذای دلخواه را برداشته و سرو میکرده است. دوک هنری ازیک برگ بلند کاغذی استفاده کرد که در آن لیست انواع بشقاب های غذا و تعداد آن ها نوشته شده بود که به آن منو میگفتند. امروزه طراحی و تنظیم منو به صورت یک هنر به آن توجه میشود و تنظیم آن به تجربه، مطالعه و آشنایی به تمام

جوانب رستوران داری نیاز دارد. نوشتن یک منوی غذا  باید با هم فکری وفعالیت افراد مختلف از جمله سرآشپز، مدیر غذا و نوشیدنی، مدیر رستوران و… انجام شود. در نتیجه برای تنظیم منو باید به همه ابعاد آن توجه کرد به گونه ای که توجه و نظر مشتری را جلب کند.

منو غذا

منو غذا

منوی دیجیتال چیست؟

منوی دیجیتال نسخه دیجیتالی منوی کاغذی اما از آن بهتر میباشد. منوی دیجیتال تعاملی تر است و نمایش جذابی از جزئیات را در اختیار مشتری قرار می دهد. نمایش محصولات یا خدمات یک مجموعه در سیستم هایی که بر پایه ی رایانه می باشند را منو دیجیتال می گویند. منوی دیجیتال از طریق روش های اسکن، وارد کردن آدرس در مرورگر، اتصال وای فای و…. در دسترس قرار می گیرد.اغلب مجموعه های غذایی نیاز به منوی دیجیتال دارند و در حال حاضر هم بیشتر از منوی دیجیتال استفاده می کنند.

منو دیجیتال

منو دیجیتال

منوی کاغذی چیست؟

منوکاغذی لیستی از خوراکی ها و نوشیدنی ها در یک رستوران است که مشتریان میتوانند از بین آن ها هرنوع غذا یا نوشیدنی که میخواهند را سفارش دهند. مشتریان به دنبال غذاهایی جدید و ترکیبات متفاوت و ایده هایی تازه در منوی کاغذی هستند و بعضی از رستوران ها  کاغذهای سنتی و پرطرفدار را کنار نگذاشته اند و با استفاده از این کاغذها موفقیت های بزرگی را در کسب و کار خود به دست آورده اند.

منو کاغذی

منو کاغذی

منوی دیجیتال چگونه کار میکند؟

رستوران و کافه ها باید منوی خود را با جزئیات کامل به همراه تصاویر در نرم افزارهایی قرار دهد و یا از طریق نمایشگر در اختیار مشتریان بگذارند و منوی دیجیتال به محض انتشار در تبلت یا تلویزیون منعکس میگردد و تمامی اطلاعات میتواند به روز رسانی شود. با استفاده از منوی دیجیتال مشتریان در زمان سفارش غذا و یا نوشیدنی نیاز به کمک یا راهنمایی کارکنان ندارند و این موضوع باعث میشود مشتریان احساس خوبی کنند و رستوران ها و کافه ها هم فروش بالایی داشته باشند.

مزایای منوی دیجیتال:

1- بدون پرداخت هزینه  تغییراتی را میتوان بر روی منو ایجاد کرد و به راحتی قیمت ، توضیحات، عکس و ویژگی های هر محصول را میتوان در منوی دیجیتال حذف و یا اضافه کرد.

2- محصولاتی که موجود و یا ناموجود هستند را میتوان با یک کلیک مشخص کرد.

3- درصد تخفیف ها  را روی هر محصول به میزانی که میخواهید میتوانید اعمال کنید.

4- منوی محصولات از هرجایی قابل دسترس است و نیازی نیست که مشتری برای ثبت سفارش ها حتما به صورت حضوری مراجعه کند.

معایب منوی کاغذی:

1- امکان تغییر قیمت و حذف یا اضافه کردن محصول مستلزم هزینه کردن برای چاپ مجدد منو می باشد و تغییر دادن منوهای کاغذی باید توسط طراحان گرافیست انجام شود و همین امر باعث صرف وقت خواهد شد.

2- در منوی کاغذی امکان نمایش محصولات دارای تخفیف و یا نمایش دادن منوی روز و پیشنهادات ویژه وجود ندارد.

3- با استفاده از منوی کاغذی مشتری متوجه نمیشود که چه محصولاتی در رستوران در حال حاضر موجود است وچه محصولاتی موجود نیست و بعد از گذاراندن وقت زیاد  در هنگام سفارش محصول متوجه میشود چه محصولی موجود وچه محصولی موجود نیست.

4- منوهای کاغذی به دلیل استعلاک و از بین رفتن آن ها  مانند خیس شدن و یا کثیف شدن نیازمند چاپ مجدد هستند.

منوی دیجیتال بهتر است یا منوی کاغذی؟

با روی کارآمدن سامانه هوشمند شکل زندگی و انجام کارهای روزمره تغییرات زیادی کرده است هوشمند شدن بسیاری از فعالیت های روزانه باعث صرفه جویی در وقت و کاهش اشتباهات ناشی از انتخاب های غلط می شود. منوی دیجیتال به عنوان مناسب ترین جایگاه برای منوهای کاغذی می باشد. دیجیتالی شدن منو شرایطی را برای مشتریان فراهم میکند تا بدون استفاده از منوی کاغذی سفارشات خود را از طریق منوی دیجیتال انجام دهند. مدیریت رستوران ها و کافی شاپ ها برای دوری از چاپ منوهای کاغذی و رعایت پروتکل های وزارت بهداشت از منوی دیجیتال استفاده می کنند منوی دیجیتال به فرد این امکان را می دهد که با کمترین تماس دست به جاهایی که بسیار خطرناک هستند سفارشات خود را با گوشی ثبت کنند. منوی دیجیتال شامل مزایایی ازجمله: کاهش هزینه ها، دسترسی آسان به منودر هرزمانی که مشتری بخواهد، جمع آوری کردن اطلاعات مشتریان برای تبلیغات، تغییر دادن زبان برای افراد خارجی و… می باشد. قبل از اینکه منوی دیجیتال به کار گرفته شود کارکنان مجبور بودند در رستوران و یا کافه به سختی درخواست مشتریان را ثبت کنند و همین موضوع باعث میشد مشتری ناراضی باشد و ارائه خدمات و سرویس دهی کیفیت پایینی  را داشت. در منوهای دیجیتال مشتری حتما باید اطلاعات خود را وارد کند و این اطلاعات در تبلیغات نقش مهمی ایفا میکنند.

چرا از منوی دیجیتال به جای منوی کاغذی استفاده میشود؟

منوی دیجیتال نظم کاری فروشنده را به مشتریان القا میکند منوی کاغذی، زیبایی رستوران و یا کافه را کم ارزش میکند. برای هر تغییری در منودیجیتال مانند منوی کاغذی نیازی به قلم و ماژیک نیست. آنچه منوی دیجیتال را از سایر برنامه های سفارش غذا متمایز میکند نیاز نداشتن به نصب اپیکیشن می باشد. کد مخصوص  هر رستوران وجود دارد که مشتری میتواند با اسکن آن وارد صفحه کاربری رستوران شود و با مشاهده تمامی جزئیات مربوط به غذا سفارشات خود را انجام دهد. منوی دیجیتال مشکلات تامین نیروی انسانی را برطرف می کند، عدم آشنایی مشتریان و انواع غذاها و مطلع نبودن آن ها از محتویات غذا و مشکلات مربوط به تامین نیروی انسانی با تجربه و متخصص منجر به رخ دادن اشتباهات در ثبت سفارش می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست