ویژگی های مدیران موفق رستوران

یکی از لازمه های موفقیت در کسب و کارهای گوناگون از جمله رستوران، داشتن مدیران فوق و حرفه است. مدیرانی که بتوانند در شرایط گوناگون به بهترین شکل ممکن رستوران خود را مدیریت کنند. راه اندازی رستوران شاید کار ساده ای بنظر برسد اما در حقیقت پس از راه اندازی، مشکلات و سختی هایی پیش میاد که فقط مدیران حرفه ای و موفق می توانند آن را مدریت کنند. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ویژگی های مدیران موفق رستوران آشنا کنیم.

ویژگی مدیران موفق رستوران

ویژگی مدیران موفق رستوران

استخدام مدیران با سابقه

در قدم اول شما باید مدیر با سابقه و با تجربه برای رستوران خود استخدام کنید. یک مدیر با سابقه و موفق باید بتواند تمامی کارهای رستوران مانند پیگیری ساعت کار و حقوق دریافتی کارکنان را به خوبی کنترل کند.

همچنین مدیر رستوران باید براساس سابقه کاری که دارد، بتواند تمامی گروه کارکنان رستوران را مدیریت کند و نظارت دقیقی بر روی کار و رفتار آنها داشته باشد. در این خصوص شما می توانید مقاله بهترین نکات درباره مدیریت رستوران را در وبسایت ما مطالعه کنید.

پایبندی به تعهدات

از دیگر ویژگی های مدیران موفق رستوران می توان به پایبندی آنها به وظایفشان اشاره کرد. مدیر رستوران باید به تعهداتی که می دهد پایبند باشد تا کارکنان رستوران نیز به او احترام بگذارند و از دستوراتش سرپیچی نکنند.

مدیریت استرس

در همه ی رستوران ها عوامل استرس زایی همچون پیگیری سفارشات مشتریان، ارائه خدات مناسب به مشتری و… وجود دارد. یک مدیر موفق و حرفه ای باید بتواند در مقابل استرس هایی که در رستوران به وجود می آید مقاومت کند و رفتار مناسبی در چنین مواقعی از خود نشان بدهد.

ارائه راه حل های مناسب

یک مدیر موفق باید بتواند در مقابل مشکلاتی که برای رستوران به وجود می آید، راه حل های مناسب ارائه کند.

ارائه راه حل های مناسب

ارائه راه حل های مناسب

خلاقیت

یک مدیر موفق باید در زمینه های مختلف ایده های جذابی ارائه دهد. به طور مثال می تواند برای رستوران از استند منو دیجیتال استفاده کند تا مشتریان بتوانند در مدت زمانی که در رستوران حضور دارند، بهترین اوقات را سپری کنند.

نظرسنجی از مشتریان

یکی دیگر از ویژگی های مدیران موفق رستوران، پذیرش انتقادات و پیشنهادات کارکنان و مشتریان رستوران است. مدیران خلاق و با موفق با ارائه نظر سنجی می توانند نقاط نقوت و ضعف رستوران را از سمت مشتریان و کارکنان رستوران دریافت کنند و به سوی بهبود و یا رفع آنها قدم بر دارند.

بررسی منو رستوران

یک مدیر موفق و حرفه ای می داند که منو رستوران پس از مدتی برای مشتریان تکراری می شود و باید نسبت به ایجاد تغییراتی در منو رستوران اقدام کند. امروزه در اکثر رستوران ها به جای استفاده از منوهای کاغذی از منوی دیجیتال استفاده می کنند زیرا  ویژگی های منو دیجیتال به گونه ای می باشد که می تواند مشتریان بیشتری به سمت رستوران شما جذب کند.

فن بیان و رفتار مناسب

مدیران موفق باید فن بیان و رفتار مناسبی با مشتریان و کارکنان خود داشته باشند. مدیر رستوران باید بتواند در هنگام بروز مشکلات با فن بیان مناسبی با مشتری صحبت کند. به طور مثال ممکن است در یک روز غذای رستوران کیفیت مناسبی نداشته باشد و همین امر سبب نارضایتی مشتری شود، در چنین مواقعی مدیر باید بتواند با رفتار مناسبی مشکل را بر طرف کند.

مسئولیت در قبال ارائه محصولات با کیفیت

مدیر رستوران باید به آشپزخانه رستوران برود و از کیفیت محصولاتی که به مشتریان ارائه می دهند، مطلع شود. همچنین یک مدیر موفق باید سلامت و بهداشت محصولات رستوران را نیز بررسی کند.

مسئولیت در قبال ارائه محصولات با کیفیت

مسئولیت در قبال ارائه محصولات با کیفیت

آشنایی با محصولات با کیفیت و بروز

یک مدیر موفق باید بهترین غذاهای ایرانی را بشناسد تا بتواند آنها را در منو رستوران خود اضافه کند.افزودن بهترین غذاها و بهترین نوشیدنی های ایرانی می تواند برای مشتری جذاب باشد.

تفکر سود آور

یک مدیر موفق علاوه بر ارائه محصولات با کیفیت باید سود رستوران را نیز در اولویت قرار دهد. به عنوان مثال اگر قصد بازسازی رستوران را دارد باید با خود بگوید که آیا بازسازی و بهبود فضای رستوران می تواند مشتری بیشتری به سمت آن جذب کند و سودی برای رستوران دارد یا خیر؟ و اگر این تصمیم منجر به بروز ضرهای مالی برای رستوران می شود از انجام آن صرف نظر کند.

در واقع مدیر رستوران باید همیشه به سمت پله های موفقیت و بهبود رستوران قدم بردارد.

اشتیاق کافی

یک مدیر موق همواره باید با اشتیاق باشد تا بتواند به سمت پله های موفقیت حرکت کند. از استخدام مدیرهایی که اشتیاق کافی برای نظارت رستوران را ندارند، خودداری کنید. به طور کلی می توان گفت یک مدیر موفق، با اشتیاقی که دارد می تواند تصمیمات درست و صحیحی برای رستوران بگیرد.

بکارگیری نیروی کار حرفه ای

مدیر رستوران باید افراد حرفه ای و باسابقه را برای رستوران خود انتخاب کند. مدیر باید در هنگام مصاحبه و استخدام افراد به صورت حرفه ای عمل کند و تمامی انتظارات لازم را برای نیروی کار شفاف سازی کند. شخصیت و نحوه بر خورد کارکنان در موفقیت و افزایش فروش رستوران تاثیرگذار است.

بکارگیری نیروی کار حرفه ای

بکارگیری نیروی کار حرفه ای

نهراسیدن از اشتباهات کارکنان

یک مدیر موفق رستوران باید ریسک پذیر باشد و از اشتباهات کارکنان ترس و هراسی نداشته باشد. مدیر رستوران باید در مقابل رفتار نادرست کارکنان عملکرد مناسبی داشته باشد. همچنین یک مدیر باید به گونه ای با کارکنان رفتار کند که آنها نیز از انجام اشتباهات ترسی نداشته باشند و بتوانند پس از بروز مشکل، آن را با مدیر در میان بگذارند.

قاطع بودن

از دیگر ویژگی های مدیران موفق رستوران می توان به قاطع بودن آنها اشاره کرد. یک مدیر موفق باید بتواند در تصمیماتی که برای رستوران و مجموعه خود می گیرد، قاطعانه عمل کند تا افراد دیگر نیز بتوانند به او اعتماد کنند.

به طور کلی می توان گفت زمانی رستوران شما به سمت موفقیت حرکت می کند که مدیر بتواند تصمیمات قاطعانه و محکمی برای رستوران بگیرد.

قاطع بودن

قاطع بودن

 

در این مقاله شما را با ویژگی های مدیران موفق رستوران آشنا کرده ایم. امیدواریم توانسته باشیم با ارائه این مطلب در استخدام یک مدیر موفق رستوران به شما عزیزان کمک کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست