مقابله با ویروس کرونا در محیط های رستورانی
ویروس کرونا نه تنها کل جهان بلکه رستوران ها را نیز تحت تاثیر قرار داده است به گونه ای که بعضی از رستوران ها برای همیشه در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند. در ایام کرونا بسیاری از رستوران ها فعالیت خود را در محیط باز آغاز کرده اند و مشتریان با خیال راحت می توانند از این محیط ها استفاده کنند. اما به طور کلی باید به این موضوع توجه داشت که سفارش دادن غذا از رستوران در صورت رعایت کردن پروتکل های بهداشتی هیچ گونه خطری ندارد چرا که ویروس کرونا در معرض حرارت برای پخت غذا توان مقابله نداشته و از بین می رود.
توجه داشته باشید که تا پایان ویروس کرونا این ما هستیم که باید سبک زندگی و رفتارهای روزمره خود را تغییر دهیم و با رعایت کامل پروتکل ها بتوانیم از این بحران با سلامتی عبور کنیم.
موارد مهمی که برای مقابله با کرونا در محیط های رستورانی باید رعایت شود.
- برای جذب بیشتر مشتری به رستوران و مقابله با ویروس کرونا فاصله بین میزها باید حداقل یک متر باشد.
- در رستوران ها باید از سیستم تهویه استفاده شود.
- دریافت وجه از مشتری به صورت آنلاین انجام شود.
- کارکنان رستوران، باید دست های خود را مرتب بشویند و مشتریان را نیز به انجام اینکار تشویق کنند.
- همه افراد می توانند بدون برقراری تماس با منوهای کاغذی، با استفاده از منو برد دیجیتال محصول مورد نظر خود را سفارش دهند.
- سطوحی مانند میزها، تلفن و کف رستوران باید مرتب ضدعفونی شود.
- هر یک از کارکنان در رستوران از وسایل محافظت فردی مانند دستکش، ماسک و… استفاده کنند.
نکاتی که مشتری برای مقابله با ویروس کرونا در رستوران باید رعایت کند.
مشتریان باید سعی کنند تا حد امکان غذا را به صورت آنلاین سفارش دهند و در صورتی که به رستوران مراجعه می کنند، به موارد زیر توجه کافی داشته باشند:
- مشتری باید از سلامت کامل کارکنان رستوران مطمئن باشد که علائم کرونا را نداشته باشند.
- از سفارش غذاهای بسته بندی نشده خودداری کنید.
- بعد از ورود به محیط رستوران حتما دست های خود را ضدعفونی کنید و با آب و صابون بشویید.
- برای سفارش دادن غذا سعی کنید به رستوران هایی مراجعه کنید که برای سفارش گرفتن غذا از منو دیجیتال استفاده میکنند.
- اگر در رستوران برای سرو غذا وسایل یکبار مصرف بسته بندی شده نبود میتوانید وسایلی مانند قاشق را یک بار دیگر خودتان شخصا شستشو دهید.
- بعد از سفارش غذا اگر به صورت آنلاین هزینه را پرداخت نمیکنید پس از پرداخت وجه، دست های خود را با آب و صابون شستشو دهید.
- در رستوران ها اگر مجبور به جابه جا کردن صندلی ها شدید از دستمال کاغذی برای اینکار استفاده کنید.
- اگر غذایی سفارش دادید که به نان احتیاج داشتید حتما از نان های بسته بندی شده یک نفره استفاده نمایید.
- از دست زدن به نمکدان های رستوران خودداری کنید و از کارکنان رستوران بخواهید که بسته های یکبار مصرف نمک و فلفل را در اختیار شما قرار دهند.
- بهتر است قبل از رفتن به رستوران مد نظر خود با آن رستوران تماس بگیرید و بررسی کنید که چه مواردی را برای رعایت پروتکل های بهداشتی در نظر میگیرند.
- از خوردن غذاهای خام صرف نظر کنید و غذاهایی که به صورت کامل پخته می شوند را سفارش دهید.
وظایف مهم کافه ها و رستوران ها در ایام کرونا چیست؟
پذیرش همزمان مشتریان کاهش یابد: یکی از مهم ترین وظایفی که رستوران داران باید به آن توجه کنند این است که مشتریان زیادی را به صورت همزمان پذیرش نکنند. افزایش مشتریان رستوران می تواند احتمال ابتلا به ویروس کرونا را افزایش دهد.
اقدامات بهداشتی: در قسمت ورودی رستوران دستگاه ضدعفونی کننده داشته باشید. تجهیزات ایمنی کارکنان رستوران بسیار مهم می باشد که باید رستوران داران به آن توجه کافی داشته باشند.
وعده های غذایی متنوع: وعده های غذایی متنوعی را در منو رستوران قرار دهید. تا مشتری بتواند به راحتی و در کمترین زمان ممکن غذای مورد نظر خود را انتخاب کند. برای انجام اینکار می توانید از منو دیجیتال استفاده کنید. ویژگی های منو دیجیتال بسیار می باشند و این امکان را به شما می دهند که تعداد زیادی از غذاها و محصولات رستوران خود را همراه با تصاویر و اطلاعات محصول در اختیار مشتریان قرار دهید.
تغییر منو رستوران: اگر در زمان کرونا وظایف خود را در رابطه با اصول بهداشتی کاملا رعایت کنید مشتریان بیشتری جذب خواهید کرد. سعی کنید منو خود را به صورتی تغییر دهید که مشتری بین انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها آن چه را که دوست دارد به راحتی بتواند انتخاب کند.
ایده های خلاقانه رستوران داری دردوران کرونا
ارائه دستور پخت غذا به مشتری
این روش به مشتریان یادآوری میکند که این رستوران به مشتریان خود اهمیت میدهد و همچنین فعالیت های رستوران در زمان کرونا ادامه خواهد داشت.
رستوران دونفره
تبلیغات خود را با عنوان رستوران دونفر انجام دهید و با تعداد پذیرش کمتر مشتری، فروش بیشتری داشته باشید.
استفاده از منو دیجیتال
اگر برای رستوران خود یک منو دیجیتال طراحی کنید، مشتری به راحتی و بدون نیاز به حضور در رستوران می تواند محصول مورد نظر را سفارش دهد. و در کوتاه ترین زمان ممکن سفارش را در مکان مدنظر دریافت کند.
استفاده از تکنیک بازاریابی در رستوران
با انجام تبلیغات در شبکه های اجتماعی می توانید انتقادات و یا پیشنهادات مشتری را در رابطه با غذای رستوران دریافت کنید. برای آشنایی بیشتر در زمینه بازاریابی در محیط رستوران می توانید مقاله استفاده از دیجیتال مارکتینگ در رستوران را در وبسایت ما مطالعه کنید.
لایو منو در این مقاله به بررسی راهکارها و روش هایی برای مقابله با ویروس کرونا در محیط های رستورانی پرداخته است. امیدواریم با ارائه این مقاله توانسته باشیم نکات مهمی را در رابطه با رعایت پروتکل های بهداشتی در محیط های رستورانی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همانطور که در این مقاله بیان کرده ایم، یکی از روش های مقابله با ویروس کرونا در محیط های رستورانی، استفاده از منو دیجیتال می باشد. جهت طراحی منو دیجیتال اختصاصی می توانید به وبسایت ما مراجعه کنید.
نوشتن دیدگاه