چگونه به جذب مشتری بیشتر برای رستوران بپردازیم؟

جذب مشتری برای رستوران بسیار مهم و حیاتی می باشد و دو اصل مهمان نوازی  سرویس مناسب می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مشتری داشته باشد و رستوران ها باید این دو کار را برای مشتریان خود انجام دهند واین که بعضی از خیابان ها پر از رستوران است و بالا بردن رقم فروش کار بسیار سختی است به همین دلیل فروشنده باید آماده رقابت باشد و سرویس خود را بهتر کند تا امکان جذب بیشترمشتری را داشته باشد زیرا مردم به دنبال جایی خوب برای نشستن و خوردن غذایی خوب خواهند بود.

10 راهکار اصلی جهت جذب مشتری بیشتر برای رستوران

1- برآورده کردن انتظارات مشتری:

همیشه سعی کنید به مشتری خدماتی بیش از تصورش را ارائه دهید تا  مشتری جذب رستوران و فضای آرامبخش آن شود و ساعاتی را به دور از دغدغه روزانه سپری کند. مشتری باید در رستوران شما احساس کند که مانند یک ملکه و یا پادشاه غذا می خورد و ایجاد کردن چنین حسی در مشتری می تواند تاثیر بسیار مثبتی در رونق رستوران شما داشته باشد و این که رستوران ها باید جایگاه مخصوصی داشته باشند برای پذیرش و دریافت سفارش های مشتریان تا تعداد و نیز خروج و ورود آن ها را مدیریت کنند و مشتری به راحتی با مدیریت و حسابداری ارتباط برقرارکند.

2- یکی از راهکارهای جذب مشتری ارائه تخفیف های عالی و نصف قیمت است:

این تخفیف ها باعث بازگشت چند باره مشتریان  به رستوران می شود و هرچه غذای بیشتری بفروشید  درآمد بیشتری کسب خواهید کرد. و پس از خرید غذایی توسط مشتری  اگر آن ها هدیه و یا تخفیف ویژه ای دریافت کنند  بدون شک خوشحال میشوند و حس خوبی به آن ها دست می دهد. ارائه تخفیف به مشتری یکی از را ه های جذب سریع مشتری به رستوران است. تخفیف نه تنها به مشتریان شما، بلکه به کسب و کار شما کمک میکند و از افزایش فروش گرفته تا بهبود شهرت می تواند از اثرات موفقیت آمیز تخفیف باشد.

3- با تکنولوژی همراه باشید:

یکی از مواردی که در حال حاضر اهمیت پیدا کرده است نحوه ارتباط مشتریان و رستوران است تکنولوژی های جدید، فرصت های بیشتری جهت این تعامل فراهم کرده اند و این که مشتریان رستورانی انتخاب میکنند که از تکنولوژی هایی مانند سفارش آنلاین و رزرو میز از طریق نرم افزار بهره مند باشد و برای بعضی از مشتریان سفارش آنلاین راحت تر است تا این که بخواهند تماس تلفنی داشته باشند و یا به صورت حضوری به رستوران مراجعه کنند.

4- در ساعت های مختلف روز وعده های غذایی مناسب داشته باشید:

اگر رستوران شما در وعده ناهار خدمات ارائه می دهد و صبح ها و شب ها هم در اطراف رستوران رفت و آمد زیاد است میتوانید فروش صبحانه و شام را هم به فعالیت خود اضافه کنید تا فروش بیشتری داشته باشید و ساعت های زیادی را در رستوران باشید تا مشتری در این وعده ها در هرساعتی بتواند سفارش خود را ثبت کند و رستوران نیز بتواند خدمات را به مشتری ارائه دهد.

5- اجرای زنده موسیقی در رستوران:

این روز ها مردم به دنبال تجربه هایی نو در مکان های جدید می گردند. مکان هایی که میتوانند در آن لحظات جذاب و به یاد ماندنی را برای آنها رقم بزنند. بنابراین در رستوران گروه های موسیقی محلی را برای اجراهای زنده بیاورید و فضایی شاد را ایجاد کنید. میتوانید مشتری های خود را در این برنامه شرکت دهید. فراهم کردن سرگرمی و زنده کردن فضایی شاد در محیط رستوران باعث می شود که مشتری ها برای ماندن ترغیب شوند.

اجرای زنده موسیقی در رستوران

اجرای زنده موسیقی در رستوران

6- پیش فروشی کنید:

نکته بسیار مهم این است که از نوشیدنی هایی با مارک های عالی و با کیفیت استفاده کنید و قبل از این که سفارشات نوشیدنی ثبت شود پیشخدمت ها  باید نوشیدنی مخصوص رستوران را به مشتری توصیه کنند این کار باعث می شود مشتری ترغیب شود  و یک نوشیدنی را امتحان کند حتی اگر قصد داشته باشد یک بطری آب سفارش دهد.

7- سرعت سرویس دهی به مشتریان را افزایش دهید:

به محض ثبت سفارش غذا، مشتری بی صبرانه در انتظار رسیدن غذا می ماند و اگر سرعت سرویس دهی غذا را بالا ببرید غذا گرم تر به دست مشتری میرسد و رضایت بیشتری خواهد داشت.سرویس دهی مناسب خود نوعی از مهمان نوازی است.

8- چگونگی رفتار و ظاهر کارکنان با مشتریان:

کارکنان باید همیشه در دسترس باشند و در زمان مناسب سفارشات غذا را از مشتری دریافت کنند و اگر برای مشتری سوالی پیش آمد جوابگو باشند. لباس و ظاهر کارکنان رستوران علاوه بر جذابیت رستوران  در واقع نوعی احترام گذاشتن به مشتری است بنابراین از لباس های فرم و ظاهری آراسته استفاده کنید و با مشتری رفتاری گرم و برخوردی شایسته داشته باشید تا جذب مشتری به رستوران بیشتر شود.

 رفتار کارکنان با مشتریان

رفتار کارکنان با مشتریان

9- چگونگی دکوراسیون داخلی رستوران:

برای دکوراسیون داخلی رستوران باید ایده هایی را استفاده کنید که برای مشتری لذت بخش و آرام بخش باشد. دکوراسیون باید با غذاهایی که ارائه می دهید مطابقت داشته باشد مثلا اگر غذاها در رستوران محلی و سنتی است دکوراسیون هم محلی و سنتی باشد و از موسیقی و میز و صندلی های سنتی استفاده کنید. اگر دکوراسیون و سبک غذای شما مخالف یکدیگر باشد باعث نارضایتی و آزردگی مشتری می شود.

دکوراسیون داخلی رستوران

دکوراسیون داخلی رستوران

10- موقعیت مکانی رستوران برای جذب مشتری:

مکانی را برای رستوران انتخاب کنید که رستوران های کمتری در آن جا وجود داشته باشد تا افراد بیشتری به سمت رستوران شما بیایند. مکان هایی نزدیک به خیابان های اصلی را انتخاب کنید تا میانگین رفت و آمد مردم بیشتر باشد و همچنین مکان هایی که اطراف آن ها پارک و فروشگاه های زیادی است بهترین مکان برای رستوران می باشد. مکان های شلوغ و پر رفت و آمد برای رستوران فروش  بالاتر ودر آمد بیشتری به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست